París: cap a la pacificació del centre de la ciutat

A mitjans del 2021 París sorprenia tothom anunciant el seu “París Central” amb la intenció de pacificar el tràfic de tot el centre de la ciutat. Les mesures, anunciades per l’aleshores delegat de transport i mobilitat de l’ajuntament de la ciutat, David Belliard, seguien l’exemple d’altres capitals europees com Milà, Barcelona, Madrid o Nantes.

En principi, aquesta zona de tràfic limitat, havia d’iniciar-se durant aquest primer semestre de 2022 i s’havia d’aplicar als districtes 1, 2, 3 i 4 de la ciutat (on es troben monuments d’interès turístic com la Catedral de Notre-Dame o el Museu del Louvre), a la riba nord del Sèna i al nord del Boulevard de Sant-Germain, a la riba sud, però fa un parell de dies l’administració de la ciutat ha anunciat que per motius d’estratègia d’aplicabilitat el projecte es retardarà fins a 2024.

Sostenibilitat més enllà del tràfic

L’objectiu no és només reduir les emissions de CO2 (que també) sinó que el que persegueix la ciutat de la llum és també popularitzar les àrees de descans i socialització i promocionar els passejos i els trajectes en bicicleta.

En els últims 10 anys, París ha reduït el seu tràfic un 30%. L’alcaldessa actual, Anne Hidalgo, va accedir a l’El·lisi el passat 2014 i la sostenibilitat i la pacificació dels carrers han estat un dels punts forts de la seva campanya.

Tot i així, a finals de l’any 2021 l’Ajuntament va fer una enquesta multitudinària on-line a través d’un web específic per al projecte per tal de recollir les sensibilitats dels parisencs i les parisenques sobre el projecte: un 22% de les persones enquestades es va mostrar contrària al projecte, mentre que un 38% mostrava la seva “preocupació sobre les possibles conseqüències negatives” que la iniciativa podia suposar per la ciutat.

Tràfic restringit a quasi tothom

Qui podrà circular dins dels límits? En principi les persones que visquin o tinguin un aparcament a la zona, els mitjans de transport públic, els vehicles del Ministeri de Defensa, les persones amb mobilitat reduïda o les persones que hi tinguin un negoci. A més, es permetrà l’anomenat “tràfic de destí” és a dir anar a la feina, al metge, a estudiar, etc… Els taxis i VTC tindran permès l’accés si són “vehicles eficients”.

En un principi la vigilància de l’accés es farà mitjançant controls aleatoris per part de la policia municipal que també informarà als ciutadans sobre la iniciativa. Més endavant, l’Ajuntament no descarta la utilització de noves tecnologies de control permeses i aprovades.

(Visited 12 times, 1 visits today)

You might be interested in

Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i els nostres serveis, i per analitzar el nostre trànsit. View more
Accepto