Els establiments associats a Comertia creixen un 65,6% al gener

botigues ComertiaL’Indicador de Retail Comertia deixa enrere la comparativa de vendes sobre 2019 i torna a comparar només vers l’any anterior (2021). Aquest mes de gener, el 86% de les empreses han experimentat un augment de les vendes respecte al mateix mes de l’any anterior, i un 14% les han disminuïdes.

El 48% de les empreses han registrat menys tiquets que al gener de l’any passat

Les dades sobre el volum de tiquets i el valor del tiquet mig ens indiquen que la gent aquest mes de rebaixes ha concentrat més les seves compres: pocs dies amb una despesa més alta. Segons les dades, el 48% de les empreses han registrat menys tiquets que el mateix mes de l’any anterior, amb un valor de tiquet mig més alt; un 29% ha tingut menys tiquets, amb un valor de tiquet mig més baix; un 16% ha registrat més tiquets amb un valor de tiquet mig més alt i un 6% ha tingut més volum de tiquets, però amb un tiquet mig més baix.

Les empreses de Comertia han notat com el consum es va recuperant tot i que el 75% apunta que ha notat un descens generalitzat del tràfic als carrers. En aquest sentit, Comertia demana accelerar el procés de normalització de la Covid, apostant per la convivència amb la pandèmia d’una manera natural, suprimint la por, deixant enrere la incertesa i retornant els ànims a la ciutadania i a les empreses. “Cal fomentar actuacions que contribueixin a generar alegria, així com projectar el present i el futur amb il·lusió per retornar la vida a les ciutats”, destaca el president de Comertia, David Sánchez.

Restauració (167,9%) i Oci-Cultura (155%), els sectors que més creixen

Al comparar amb l’any 2021, les vendes per sectors d’activitat mostren un creixement en totes les categories, i certa normalització en el sector Alimentació Bàsica, que és el sector menys afectat per la Covid. La Restauració (167,9%) i l’Oci Cultura (155%) han estat els líders en vendes aquest mes, seguit de Moda (57%), Complements de la persona (30,5%), Alimentació no bàsica (28,8%), Llar (17,2%) i Automoció i serveis (13,7%).

En conjunt, el pes de la venda online de les marques de Comertia ha representat de mitjana aquest mes un 8,9% sobre la facturació total, un punt més que el mes anterior. Desglossant per categories s’observa un augment de vendes en la Restauració (21,1%), Complements de la persona (11,8%), Moda (10,3%), Alimentació (1,5%), Automoció i serveis (4,3%) i per últim, un descens en les vendes online en el sector Llar (-9,2%) i Oci i cultura (-5,6%).

Previsions optimistes per a aquest febrer

Les empreses de Comertia han obert 4 establiments aquest mes de gener i n’han tancat 5. De cara al mes de febrer, la previsió és augmentar un 30,6% les vendes.

 

 

 

 

(Visited 80 times, 1 visits today)

You might be interested in

Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i els nostres serveis, i per analitzar el nostre trànsit. View more
Accepto