Els Bonus Consum generen 7,5 milions de compres al comerç de proximitat

La campanya dels Bonus consum finalitza amb 360.000 vals utilitzats i 1.900 establiments adherits. La iniciativa, que es va impulsar durant el darrer trimestre de l’any per tal de donar suport als negocis de proximitat de la ciutat, ha tingut més repercussió als districtes de l’Eixample, Sants-Montjuïc i Sant Andreu. En total es van posar a disposició de la ciutat 380.000 bonus i hi ha hagut 154.000 persones beneficiàries.

La inversió de l’Ajuntament en aquesta campanya va ser de 4.040.000 euros. Els resultats han estat més de 7,5 milions de compres i el foment del comerç de proximitat: “els Bonus Consum són un bon exemple del que es pot aconseguir amb la col·laboració público-privada i també de la importància del suport de les administracions públiques al comerç de proximitat” declara el tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, que també destaca l’encert en el període de llançament de la campanya que “ha servit per intentar mitigar els efectes que les restriccions provocades per l’arribada de la sisena onada estaven tenint en un sector molt castigat per aquesta pandèmia mundial”.

On hi ha hagut més moviment de bonus?

Els bonus s’han s’han bescanviat sobretot als districtes de l’Eixample (125.997 bons), Sants-Montjuïc (51.614) i Sant Andreu (47.102). Pel que fa als barris, els més beneficiats són la Dreta de l’Eixample (32.695), el Fort Pienc (31.994), Sant Andreu (30.061) i Sants (22.636). Finalment, a nivell d’eixos comercials, els que més vals han canviat són l’eix comercial del Fort Pienc (36.192), el de Sant Andreu (20.320), el de Creu Coberta (9.724) i el de Sant Martí (8.739).

Els vals es van emprar sobretot els divendres i els dissabtes i el punt àlgid va ser el cap de setmana del Black Friday, 26 i 27 de novembre. El pic de reserves va ser dimarts 14 de desembre, quan es van ampliar el nombre de bonus, amb 77.518. Pel que fa als sectors, els més beneficiats pel bescanvi de bonus han estat el comerç quotidià no alimentari, el comerç quotidià alimentari i l’oci i l’entreteniment.

Una injecció directa per fomentar el consum ciutadà en establiments de proximitat

Aquesta iniciativa ha suposat una injecció directa de 3.600.000 euros de l’Ajuntament de Barcelona al teixit econòmic de la ciutat amb una acció innovadora que suposava que les persones interessades es descarreguessin un bonus per valor de 20 euros. D’aquests la persona beneficiària només en pagava 10 euros en adquirir el producte o servei triat perquè els 10 restants els aportava l’Ajuntament.

Aquesta iniciativa l’ha impulsat l’Ajuntament de Barcelona conjuntament amb Barnacom (l’entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats en Barcelona Comerç i Barcelona Oberta), Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i el Gremi d’Hotels de Barcelona. El projecte formava part de l’acord pressupostari amb ERC.

La potenciació del comerç i la restauració de proximitat, un objectiu compartit

Ajuntament de Barcelona, entitats i associacions comercials i els propis establiments de la ciutat porten mesos treballant conjuntament en la revitalització de l’economia de proximitat. El Bonus Consum i la plataforma BCNMarket (plataforma online amb més de 4.600 comerços adherits), són dos projectes d’un conjunt d’iniciatives que busquen recolzar i enfortir aspectes com la digitalització del comerç, a traves de la línia de subvencions i els projectes de formació i assessorament; la promoció de la proximitat, amb campanyes com “Compra a Prop”; la dinamització comercial, amb la campanya i l’enllumenat de Nadal.

(Visited 75 times, 1 visits today)

You might be interested in

Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i els nostres serveis, i per analitzar el nostre trànsit. View more
Accepto