Josep-Francesc Valls: “Fer créixer innecessàriament els preus pot ser contraproduent”

Josep-Francesc Valls, director de la Càtedra Escenaris de Futur del Retail, Turisme i Serveis a la Universitat Pompeu Fabra-Barcelona School of Management, ha declarat en aquesta entrevista a Ràdio Comerç que «el Black Friday és una gran oportunitat per ampliar la temporada nadalenca uns pocs dies i tenir un altaveu per a la digitalització”. Així mateix, l’expert en retail afirma que “l’ecommerce no hagués avançat tant al nostre país de no haver estat pel Black Friday”.

“El Black Friday ens ha portat descompte sobre descompte”

Malgrat tot, Valls adverteix que “el Black Friday ens ha portat descompte sobre descompte”. Igualment, alerta els comerciants que “si el descompte està dins els teus marges, fantàstic; però si els preus es van deteriorant i anem reduint-los més amb descomptes, ens trobem amb companyies amb marges negatius”.

El professor de la Barcelona School of Management, explica que “venim de vint anys d’experiències low cost que han democratitzat el consum, però a partir de la crisi del 2008, i especialment després de la pandèmia, ens hem adonat que els comerciants venen més quan fan descomptes. Després de l’era low cost surt un grup de consumidors que estan disposats a pagar més si hi ha un valor afegit. Com a comerciant pots jugar a preus barats i entrar en la dinàmica del descompte constant o no”.

“Fer créixer innecessàriament els preus pot ser contraproduent”

Josep-Francesc Valls també s’ha referit a la dinàmica de preus que es podria produir a les pròximes dates. “Entre que la crisi està millor gestionada i no s’ha perdut tant com al 2008, hi ha més diners a les butxaques privades. Si hi afegim l’atonia en la inversió, la possibilitat de gastar en les compres és més alta. Ara bé, “Hi ha un gran soroll que intenta aprofitar la situació per apujar els preus. I fer créixer innecessàriament els preus pot ser contraproduent”.

El director de la Càtedra Escenaris de Futur del Retail, Turisme i Serveis a la Universitat Pompeu Fabra-Barcelona School of Management també ha destacat que “la raó de ser de la digitalització és que ens permet enfocar-nos al consumidor” i satisfer-lo immediatament. Finalment, ha lamentat que el sector del retail no ha “sabut fer entendre als joves el valor de la intermediació en el comerç”.

 

 

 

 

 

(Visited 57 times, 1 visits today)

You might be interested in

Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i els nostres serveis, i per analitzar el nostre trànsit. View more
Accepto