Estudi de Laborde Marcet
El comerç dels carrers peatonals factura un 30% més que als carrers amb trànsit

Europa Press – Els comerços situats en carrers de vianants facturen un 30% més que els situats en carrers adjacents on les voreres són més estretes i el trànsit guanya protagonisme, segons la consultora immobiliària Laborde Marcet.

En aquest sentit, la recent peatonalització d’algunes de les principals artèries comercials de les grans ciutats ha afavorit el consum a peu de carrer, la qual cosa al seu torn revaloritza el preu dels locals fins a un 20% i podria provocar renegociacions de lloguers entre propietaris i llogaters.

En el cas de Barcelona, l’Ajuntament ja ha anunciat projectes per als carrers Pelai, Consell de Cent, Rocafort, Girona i Comte Borrell, i ja està duent a terme actuacions a la Ronda Universitat i l’avinguda Diagonal per guanyar espai per als vianants i reduir el trànsit i la contaminació acústica, creant un entorn que afavoreixi la convivència ciutadana i el consum en els negocis de la zona.

A més, els principals carrers com passeig de Gràcia, Rambla de Catalunya o Portal de l’Àngel ja tenen un alt protagonisme per a la circulació de vianants. La Ronda de Sant Antoni és una altra que ha sofert modificacions per augmentar la circulació a peu.

La directora de Retail de Laborde Marcet, Ángela Sánchez, ha destacat que “és evident que fer els carrers més atractius per als vianants fomenta el consum en els comerços situats a peu de carrer, la qual cosa al seu torn repercuteix positivament en la facturació dels negocis”.

Sánchez ha assenyalat que el model urbà de les ciutats del futur reforçarà indirectament el mercat minorista, ja que la compra en botiga física i l”experiència del client’ “conviuran sinèrgicament amb l’ús cada vegada més consolidat del comerç electrònic”.

 

 

 

 

(Visited 82 times, 1 visits today)

També et pot interessar

ESCRIU UN COMENTARI

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *