Núria Beltran
Comerç, reactivació i APEUs

Núria Beltran, economista i experta en retailNúria Beltran i Centelles és economista, experta en promoció del comerç i col·laboradora de Som-hi Consulting.

El desig i la urgència empresarial i econòmica de retornar a la normalitat perduda arran de la pandèmia, ha fet que en moltes converses de comerciants i entitats públiques es mirin com la vareta màgica el comerç electrònic i la creació d’APEUS (Àrees de Promoció Econòmica Urbana) 

Malauradament no hi varetes màgiques. Només ens ajudarà aplicar el sentit comú amb una xispa de creativitat.

Triomfar requereix tenir un pla i executar-lo amb consistència

Difícilment obtindrem l’èxit improvisant i anant sense mes d’una acció a l’altra. Triomfar requereix tenir un pla i executar-lo amb consistència. Les preguntes clau sempre son les mateixes: Què, per a què, com, quan, quant, qui i amb qui.

En el cas de la creació d’un APEU, l’aprovació de la llei catalana a desembre del 2020 va revolucionar una mica l’escena pública pel que podia suposar d’eina de promoció del comerç. Una eina nova en un escenari necessitat de reactivació era vista quasi com un salvavides.

Però la part mes important de la creació de l’APEU és la de conscienciació i elaboració del pla i objectius. Si hi ha un projecte comú que pot ajudar a les empreses d’un determinat territori (comercial o de polígon d’activitat econòmica), el mes important que s’ha de fer és comunicar-lo, compartir-lo i perfeccionar-lo perquè el màxim nombre d’operadors vulgui votar a favor de la iniciativa.

Només partint de la voluntat municipal, no es pot tirar endavant, i només partint de la voluntat d’una junta d’associació o d’alguns operadors privats, tampoc.

Fer una bona diagnosi, un bon pla

Per això, encara que hi hagi subvencions per a la creació d’APEUS, es molt i molt important invertir el temps necessari per fer una bona diagnosi, un bon pla, i prendre el temps necessari per compartir, millorar i conscienciar de la bondat del projecte a totes les parts implicades.

Com en l’esport, la voluntat de ser el primer no es suficient: no faràs mai un bon salt si abans no t’has preparat a fons.

(Visited 22 times, 1 visits today)

També et pot interessar

ESCRIU UN COMENTARI

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *