Carles Torrecilla, fundador i soci de la cadena Veritas i professor titular del departament de Direcció de Màrqueting a ESADE, ens dóna la seva visió sobre el futur immediat del comerç en una entrevista a Ràdio Comerç. Aquest profund coneixedor del món del retail denuncia que és molt propi dels botiguers “aixecar la persiana, aturar l’alarma, encender els llums… i posar-se a resar”.
“La botiga és per qui la treballa”
Torrecilla reclama més digitalització i més dades per a una gestió professional dels negocis del comerç. “La botiga és per qui la treballa”, reivindica tot parafrasejant una consigna revolucionària. Així mateix, subratlla que “l’alegria cal sembrar-la”.
El fundador de Veritas declara que “la botiga ha de ser com un teatre”, on més enllà del guió cal demostrat capacitat d’improvisació i adaptar-se al públic. Així mateix considera vital recuperar l’ofici de ‘retailer’, “perquè en cas contrari ja ho compro a internet i m’ho porten a casa”.
“No tens una botiga, tens una presó”
El professor d’Esade també adverteix que “el comerciant que continuï refiant-se de l’olfacte està condemnat a desaparèixer”. També alerta que els qui gestionen negocis “on hi han d’invertir hores i només funcionen si ells hi són presents, perquè llavors no tens una botiga, tens una presó”.