Especialista en RSC
Mariona Huguet: “El comerç no és prou conscient del rol social que juga al seu entorn”

Mariona Huguet, especialista en comunicació empresarial i Responsabilitat Social Corporativa a Som-hi Consulting, ha manifestat a Ràdio Comerç que “el comerç no és prou conscient del rol social que juga al seu entorn”. Huguet considera que, sovint, “el comerç mostra un complex d’inferioritat” i no posa prou en valor que “els carrers guanyen en dinamisme amb les botigues. Hi ha projectes socials en què intervenen els comerços”.

Es tracta, “no només de generar negoci propi, sinó compartit”

L’especialista en Responsabilitat Social Corporativa subratlla que aquest concepte té a veure amb “fer negoci però no a qualsevol preu, tenint en compte el nostre entorn, com fent la nostra activitat afecta el nostre voltant i plantejar-nos que no només volem crear valor econòmic sinó també social, mediambiental; i, sobretot, no només generar negoci propi, sinó compartit”.

Mariona Huguet declara que “la Responsabilitat Social Corporativa reclama creure-se-la”. Així mateix, lamenta “l’existència  de males praxis”, associades només a divulgar què s’ha fet. “Sovint la gent pensa que la Responsabilitat Social Corporativa té a veure amb donar diners per afavorir un programa de Tercer Món…”, ha destacat.

Tres nivells a tenir en compte i que cal respectar per anar pas a pas

Segon Huguet, “la gent cada cop s’adona que quan no hi ha comerç el carrer perd vida”. La membre de Som-Hi Consulting, que assessora associacions de comerciants al voltant de la Responsabilitat Social Corporativa, afirma que hi ha tres nivells a tenir en compte i que cal respectar per anar pas a pas. En cas contrari”, aquest concepte acaba confonent-se “en accions a través de les quals una empresa vol projectar-se com que fa bé les coses”.

 

(Visited 43 times, 1 visits today)

També et pot interessar

ESCRIU UN COMENTARI

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *