Miguel López: “’Guia’ és la primera publicació on hi apareixen el 100% dels associats de l’eix comercial”

Miguel López és l’impulsor del projecte “Guia” una publicació moderna, amb un disseny jove i contemporani i un contingut periodístic dinàmic, interessant i de qualitat. Aquestes guies es publiquen ja a quatre eixos comercials i estan a punt de sortir a tres eixos més: “La idea va venir d’una publicació que vaig veure a Lisboa fa molts anys, amb un disseny preciós i amb la particularitat que col·locava les grans marques al mateix nivell que les botigues de barri”.

Amb aquesta idea al cap, en Miguel va començar a treballar i va crear “Guia” perquè a Barcelona no existia cap publicació d’aquest tipus. La primera revista va sortir a Poble Nou (ara ja fa set anys) i fa dos anys va conèixer a Javi López, la part periodística del projecte que ha donat el valor afegit d’un contingut gràcil, interessant i atemporal.

Actualment hi ha dos eixos que fan dues revistes l’any i la resta en fa una, tot i que l’objectiu és que tots arribin a publicar semestralment: “On ha quedat el periodisme de barri?”, es pregunta Miguel López, “fa uns anys era brutal i ara està més apagat, i vam apostar pel binomi periodisme i comerç i hem fet una publicació amb un periodisme d’alta qualitat i amb un disseny d’alta qualitat”. Els materials també fugen de les publicacions locals tradicionals i hi van sumar un valor afegit: “hi apareixen el 100% dels associats de l’eix comercial”.

L’eix comercial és qui es fa càrrec del pagament de la revista, fent una aposta clara per la publicació, de manera que dóna la oportunitat d’aparèixer a tots els socis. El retorn dels eixos comercials que hi ha participat és molt bo, els continguts són interessants, posen en valor el producte del barri (tot el que surt a la revista són productes que es poden trobar al barri), posen en valor el barri (amb referències històriques, socials i personals) i ajuda a crear una imatge del territori moderna, actualitzada, dinàmica i permet crear sinèrgies entre àrees, zones i comerços d’una zona.

L’empresa que han fundat en Miguel i en Javi es diu “Local Thinkers” (Pensamos Local) i amb el nom ja mostren quins són els seus principis rectors. Si algun eix està interessat en fer la guia, pot escriure un correu a pensamoslocal@gmail.com.

Podeu veure les diferents publicacions en aquest enllaç.

(Visited 102 times, 1 visits today)

També et pot interessar

ESCRIU UN COMENTARI

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

istanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escort
istanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escort
istanbul escortsistanbul escortsistanbul escortsistanbul escortsistanbul escorts
istanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escort