LLUÍS LLANAS
2021, l’any del suport al comerç de proximitat

Poc ens esperàvem a l’hora d’iniciar l’any, amb els bons desitjos de l’agenda anterior, que hauríem de donar gairebé per perdut el 2020 per culpa d’una pandèmia global que ha afectat tot el planeta, tots els sectors, i que canvia el nostre punt de vista sobre les relacions interpersonals, entre institucions i entre països. Valors com la solidaritat, la globalitat o la sostenibilitat són cada cop més necessaris i transversals. I és obvi que, si estem assistint a un canvi de les relacions interpersonals, també hi ha d’haver un canvi en les relacions de comerç.

Un canvi és un procés, que pot ser més curt o més llarg en el temps, però que remou fonaments de coses que ens semblaven intocables. Probablement, part dels canvis són ineludibles, ens venen donats per la situació global, i altres depenen de nosaltres, dels nostres governs i institucions, i finalment de la capacitat d’incidència que com a societat civil organitzada tenim en la presa de decisions per a la gestió d’aquests canvis. En temps així, hem d’exigir-nos unes institucions fortes i amb capacitat de decidir i liderar, i les associacions hem de ser més fortes i capaces d’adaptar-nos. La resiliència és necessària, des de baix fins a dalt. I igual que hi ha d’haver governs que tinguin aquesta capacitat, també el comerç de proximitat ha de ser resilient. Ens en sortirem, si canviem, ens adaptem, i ho sabem fer a temps.

Voldria posar en valor, per una banda, la tasca feta per la junta i treballadors de Creu Coberta. Malgrat els impediments que hi ha hagut, els dubtes que ha generat el canvi constant de la situació, les fases de l’estat d’alarma, i les diverses i normals inquietuds dels nostres associats, hem pogut, en la gran majoria, anar surfejant sobre l’onada de la Covid-19, i mantenir un eix viu.

Hem pogut anar surfejant sobre l’onada de la Covid-19 i mantenir un eix viu

Això vol dir que hem mantingut una estructura i xarxa de comunicació, una feina de filtratge d’informació valuosa, una tasca d’enllaç amb les institucions a l’hora de gestionar ajudes, subvencions i altres mesures, la facilitació de material i recursos… Tot i el confinament obligat als treballadors i junta, crec que s’ha fet bona feina, potser més que mai. I hem posat bases també a l’hora d’iniciar campanyes de comunicació dels establiments que podien estar oberts, dels restaurants que feien take-away, dels comerços que progressivament podien obrir, etc. Hem ajudat a tramitar noves terrasses, hem volgut estar pendents de l’evolució dels artesans del carrer i del Poble Espanyol. Hem estat al costat del Poble a l’hora d’animar els veïns a pujar-hi, ara que el turisme ens ha mancat. També hem ofert el Meeting Point a les famílies necessitades d’Hostafrancs per recollir aliments.

Hem volgut ser creatius i apostar pels mitjans locals i per les eines com NextDoor, que permeten una interacció molt més ràpida amb els veïns propers que no pas altres xarxes. Hem cregut que en temps de distància interpersonal calia apostar per la proximitat virtual. Hem volgut també donar suport a l’artesania i la cultura del Poble Espanyol.

I no ho deixarem enrere, perquè són moments de seguir treballant. Apostarem pel repartiment a domicili amb cooperatives i xarxes locals. Treballarem per mantenir el teixit i mix comercial atraient nous operadors. Apostem per la botiga tester amb marques joves i projectes de ciutat. Seguim treballant per la cohesió i seguretat amb programes municipals com Radars o Camins Escolars. Gestionem els canvis necessaris per mantenir les futures fires, amb totes les mesures que la situació ho permeti. I volem ser de nou referent i banc de proves del comerç de la ciutat.

Aquests mesos que acabem de passar de campanya nadalenca eren necessaris per avaluar la nostra fortalesa com a comerç. Estic segur que cadascú ha fet la seva feina per posar-se al dia i veure quins canvis ha d’implementar, quines mancances té, quines mesures funcionen. Seguiu confiant en nosaltres per ajudar-vos a fer-les realitat i per avançar plegats cap a l’èxit.

S’ha demostrat que, en temps de crisi, d’embats i de lluita, formar part d’un col·lectiu és important perquè proveeix d’eines i de veu. Gràcies, doncs, a tots vosaltres, per seguir formant part i fent créixer Creu Coberta.

(Visited 15 times, 1 visits today)

També et pot interessar

ESCRIU UN COMENTARI

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

istanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escort
istanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escort
istanbul escortsistanbul escortsistanbul escortsistanbul escortsistanbul escorts
istanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escort