RÀDIO COMERÇ

Josep Codinachs: “Tot l’espai guanyat als cotxes serà positiu per al comerç”

“Tot l’espai guanyat als cotxes serà positiu per al comerç”, ha manifestat a Ràdio Comerç Josep Codinachs, arquitecte i especialista en disseny de conceptes a Àsia, tot referint-se a algunes de les mesures adoptades, en especial per l’ajuntament de Barcelona, durant l’etapa de pandèmia. Codinachs ha afegit que aquestes decisions també són positives “per a la ciutat” i que també afavoreixen la lluita contra el coronavirus.

L’arquitecte ha demanat prudència en les actuacions i mesura en les inversions. Tot recordant la frase de Ludwig Mies van der Rohe, “Less is more”, Josep Codinachs creu que cal plantejar-se en què gastar i procurar que amb els mínims recursos i la mínima despesa pública es puguin assolir els màxims resultats. “El 2008 això no es va fer”, ha volgut recordar.

“L’únic que pot diferenciar l’adquisició d’un article o servei en una botiga física de l’aconseguit en un operador online “rau a l’interior”

L’entrevistat també s’ha referit al futur dels comerços. Al seu entendre, la tecnologia serà molt important en l’experiència de compra, i l’únic que pot diferenciar l’adquisició d’un article o servei en una botiga física de l’aconseguit en un operador online “rau a l’interior”, raó per la qual ha convidat a tenir en compte el disseny dels establiments per fer-los més atractius.

“Grans marques d’internet que venen online, que han aconseguit calar en generacions de 50 anys en amunt, i sobretot entre la generació Z, tindran impacte en el seu sistema de compra -ha alertat Josep Codinachs-. El comerç físic anirà desapareixent a poc a poc i cal que emprengui una transformació cap a una altra direcció”.

 

Redacció Ràdio Comerç

Afegeix un comentari

Segueix-nos

Aquestes són les xarxes socials de Ràdio Comerç