RÀDIO COMERÇ

Xesco Espar: “La passió en els negocis és imprescindible”

“La passió en els negocis és imprescindible. I com més al dia estàs i com més coneixes el client i les novetats, amb més passió transmets”. Així s’ha expressat davant els micròfons de Ràdio Comerç Xesco Espar, a qui molts coneixen com ex entrenador del Barça d’handbol, equip al que va portar a guanyar la Copa d’Europa, però que compta amb un caràcter molt polifacètic.

Coach, conferenciant, professor universitari, escriptor… recentment Espar ha publicat “La Libreta”, un títol que porta el segell de Plataforma Editorial i on ens parla sobre les habilitats que han de reunir els comerciants i ens mostra què en poden aprendre els professionals del retail de l’esport i de la preparació dels esportistes professionals.

“Els hàbits que fan un esportista extraordinari són els mateixos que fan d’un professional del comerç un comerciant d’alt nivell”

La Libreta. Plataforma EditorialEn Xesco ens compara la dinàmica de treball dels esportistes d’èlit amb la dels comerciants. En un equip, tots els integrants “juguen, entrenen, treballin perquè un dels jugadors marqui gol en algun moment. I en el comerç també hi ha aquesta combinatòria perquè, davant d’un client, es produeixi una transacció positiva. Els hàbits que fan un esportista extraordinari són els mateixos que fan d’un professional del comerç un comerciant d’alt nivell”.

L’ex entrenador del Barça d’handbol també recorda que, posar en marxa un comerç requereix “una gran quantitat d’esforç. Necessites talent, habilitats, i necessites molta motivació i empenta per engegar el negoci i fer-lo créixer. Mantenir-lo en el temps és qüestió més d’hàbits que no de donar-ho tot -subratlla Xesco Espar-. Uns hàbits molt subtils: ambició, que vol dir ser millor cada dia en la feina, o l’excelencia, que suposa fer-ho bé a la primera”.

“canviar és difícil, però només cal que canviïs un dia, perquè l’endemà només es tracta de mantenir el canvi”

Espar, que admet que ell no seria un bon entrenador de futbol “perquè els líders han de ser específics en el seu entorn”, declara que “un comerciant pot ser un bon líder en la mesura en què en el seu dia a dia agafi experiència”. Així mateix, Xesco Espar adverteix que “canviar és difícil, però només cal que canviïs un dia, perquè l’endemà només es tracta de mantenir el canvi. Son petites passes diàries” les que cal fer per revertir situacions.

 

Redacció Ràdio Comerç

Afegeix un comentari

Segueix-nos

Aquestes són les xarxes socials de Ràdio Comerç