RÀDIO COMERÇ

Aprop.Online un marketplace pel comerç de proximitat

 

El confinament va evidenciar una sospita sobre la que el comerç de proximitat reflexionava des de feia temps: la necessitat de dur a terme una transformació digital. De quina manera, amb quines eines i amb quant temps, això ja és cosa de cada sector i cada professional.

D’entre totes les opcions, n’hi ha una que va trobar, durant el confinament, un impuls enorme:  Aprop Online, la primera plataforma de Marketplace dissenyada expressament per al comerç de proximitat. Actualment Aprop dóna servei a 13 municipis i a més de 2.000 comerços.

Volem saber si una plataforma així és compatible i complementaria al comerç de proximitat tradicional.

Posar online una plataforma d’aquestes característiques no és fàcil: el món comercial és molt heterogèni i tot just comença ara la seva transformació digital. El consumidor final no està avesat a accedir a l’oferta de proximitat mitjançant dos clicks. A més, també hi ha sectors, com el de l’alimentació, on productes i preus canvien constantment, per no mencionar la dificultat de tenir un servei d’entregues efectiu i competitiu. Però Aprop Online sembla haver sortejat tots aquests obstacles i hem volgut parlar amb els co-fundadors, Jordi Ventura i David Barbeito perquè ens ho expliquéssin.

També hem parlat amb Ivette Prat, secretària de l’Associació de Paradistes del Mercat Municipal de Mollet que ens ha explicat com ha anat la implementació de l’eina; i ens hem trobat amb Mateu Ros, editor i gerent de Capgròs Comunicació que també va llençar, a Mataró, l’embrió d’aquesta iniciativa amb una cinquantena de comerços.

És Aprop Online una eina vàlida per a la transformació digital del comerç?

 

Afegeix un comentari

Segueix-nos

Aquestes són les xarxes socials de Ràdio Comerç