RÀDIO COMERÇ

Miguel López: “Digitalització, sí, però no tots els comerciants necessitem un marketplace”

Miguel López és president de l’Eix Comercial de Poble Nou i patró de la Fundació Barcelona comerç. Amb ell parlem sobre la ciutat, sobre digitalització, sobre el coronavirus, sobre l’administració i sobre la idiosincràsia d’aquest eix. Amb 147 socis i sòcies l’eix comercial de Poble Nou es troba situat en una zona de Barcelona on no és fàcil atraure gent: “És un eix bastant modern que ve d’una transformació paral·lela al propi barri i entorn”.

López també ens parla de la polèmica sobre l’habitatge al Poble Nou. Essent un barri amb molta extensió i molt terreny buit, el president es queixa de que tot aquest espai no s’omple amb habitatges socials o amb altres tipus de construccions que hi facilitin l’accés. López diu: “Tenim molt territori i o s’està aprofitant” I denuncia els preus prohibitius dels habitatges del barri.

Pel que fa a la pandèmia, Miguel López explica que al declarar-se la pandèmia, els 24 eixos de la Fundació Barcelona Comerç van reaccionar posant-se de la part del soci. En el seu cas van treure les quotes als associats, van fer-los costat pel que fa a la informació tècnica, administrativa i tots els canvis que hi va haver: “Van ser uns mesos de molta feina que els associats i associades, van agrair”.

L’eix ha tingut sort, dels comerços associats només una activitat ha hagut de cessar per la pandèmia: “Durant la pandèmia vam ser al costat dels veïns, i aquesta confiança encara dura: s’han canviat els hàbits de comerç”.

Pel que fa a l’administració, López declara que s’ha rebut poc suport. Tot i que admet que des de les institucions la seva visió de comerç és més general i que tothom va reaccionar a la situació com va poder, també creu que per part dels tècnics hi ha molta implicació però que a mida que es va pujant en l’escala de poder, es perd el vincle amb el territori.

Finalitzem l’entrevista parlant de digitalització, per Miguel López, aquesta s’ha de fer però mirant quin tipus de digitalització és millor per cada activitat concreta: no a tothom li val un marketplace. Cal conèixer les eines que el món digital posa al nostre abast i utilitzar la que millor s’adapti als objectius de cadascú.

Afegeix un comentari

Segueix-nos

Aquestes són les xarxes socials de Ràdio Comerç