RÀDIO COMERÇ

Joaquim de Toca: “La nostra esperança és la campanya de Nadal”

Entrevista al secretari de l’associació ‘Barcelona Oberta’ i president de la firma Muji a Espanya i Portugal

Les mirades de bona part del sector del comerç de Barcelona estan posades en la campanya del Nadal. Així ho afirma a Ràdio Comerç Joaquim de Toca, el secretari de Barcelona Oberta, un a entitat que reballa per promocionar internacionalment la ciutat i posicionar Barcelona com a ciutat de compres de referència mundial. De Toca és el president per a Espanya i Portugal de la multinacional japonesa Muji, que a Barcelona té botigues al Passeig de Gràcia, a la Rambla de Catalunya i al centre comercial de l’Illa Diagonal. A Barcelona, com està passant a París o a Londres, la crisi de la pandèmia està afectant especialment els establiments del centre de les ciutats, aquells que més depenen habitualment del client turístic.

“La nostra esperança és el Nadal i estem treballant amb l’Ajuntament en coses que animin el comprador d’aquí”, explica Joaquim de Toca. El secretari de Barcelona Oberta celebra que ja s’hagi tancat un acord amb els responsables municipals pel que fa a la il·luminació nadalenca, que enguany serà finançada en un 75% per l’Ajuntament.

Fins que arribi el Nadal, Joaquim de Toca, no és partidari de que l’administració pública faci grans canvis en la mobilitat de la ciutat ni campanyes de publicitat institucional. “Ara passem com puguem. No fem canvis. Fins i tot som partidaris de no gastar diners ara en campanyes publicitàries perquè ara no tenen un impacte important en les vendes. Les grans marques pràcticament no estan fent publicitat. Els autobusos nio porten publicitat”, remarca.

Redacció Ràdio Comerç

Afegeix un comentari

Segueix-nos

Aquestes són les xarxes socials de Ràdio Comerç