RÀDIO COMERÇ

L’Ajuntament aprova una bateria de mesures per fomentar la digitalització als comerços i restaurants de Barcelona

Entre aquestes mesures, destaca la línia de subvencions de 500.000€ per a la digitalització dels comerços, un 66% més de crèdit que l’any anterior. A més, l’Ajuntament també oferirà suport tècnic i assessorament sobre Plans de Digitalització, formació on-line per a empresaris i treballadors o l’estudi sobre noves competències digitals en el sector del comerç i la restauració. Alhora, també es treballa en la creació d’un marketplace (una plataforma de comerç on-line) pel comerç de proximitat. 

Segons Jaume Collboni, primer tinent d’alcalde de Barcelona: “el comerç de proximitat és fonamental perquè Barcelona continuï sent tal i com la coneixem. I tenim clar que un dels principals reptes als que s’enfronta el sector és la competència amb el comerç digital, més encara després de tot el que hem viscut en els darrers mesos”.

Subvencions per a la digitalització

Amb una dotació de més de 200.000€ respecte l’any anterior, aquesta línia de subvencions es podrà demanar fins el 22 de juliol i finançarà el 50% del projecte amb un màxim de 7.500€ per sol·licitud. 

Poden accedir a aquests ajuts els següents establiments sempre estiguin situats en planta baixa a peu de carrer i tinguin domicili fiscal a Barcelona:  

  • Establiments comercials individuals de venda al detall  
  • Parades de mercats municipals. La resta d’establiments comercials col·lectius de venda al detall quedaran exclosos  
  • Establiments comercials individuals que prestin algun dels següents serveis:
    • Tallers i serveis de reparacions mecànics
    • Serveis fotogràfics i audiovisuals
    • Copisteries i arts gràfiques
    • Serveis de reparacions
    • Agències de viatges detallistes
    • Tintoreries i bugaderies
    • Perruqueries, salons d’estètica i bellesa o Servei de menjar preparat i càtering o Bars i restaurants
    • Clíniques veterinàries amb botiga física

Formació online a propietaris i treballadors dels establiments

Aquest servei, gestionat des del Cibernarium (divulgació i capacitació tecnològica de Barcelona activa) inclourà dues fases:

  • 52 cursos online gratuïts amb 130 hores de formació sobre, entre altres coses, digitalització dels negocis, gestió interna, creació de webs, com atreure visites al web, màrqueting a Internet, comunicació en xarxes socials, publicitat en xarxes socials, publicitat a Internet, fidelització de la clientela i comerç electrònic. 
  • Creació d’una taula tècnica que farà el seguiment i identificarà noves àrees de coneixement que serviran com a temes d’una sèrie d’aules virtuals d’entre 90 i 120 minuts de durada que es posaran a disposició de la comunitat de comerciants i restauradors. 

Tots els cursos es poden consultar a: https://empreses.barcelonactiva.cat/ca_ES/web/es/formacio-i-programes-per-al-comerc

Plans de digitalització personalitzats:

El procés d’acompanyament està destinat a les empreses amb domicili social a l’àrea metropolitana de Barcelona, i amb un plantilla màxima de 10 treballadors. El suport s’estructura en tres fases:  

1a fase: es realitzarà una diagnosi inicial per determinar el nivell de digitalització de l’empresa i les possibilitats de millora en aspectes com la presència a Internet, l’estratègia de comunicació i màrqueting on line, l’utilització de canals de venda on line, la digitalització dels processos de gestió i les possibilitats de teletreball o treball col·laboratiu.  

2a fase: s’assessorarà per a la realització del Pla de Digitalització a partir de la diagnosis inicial, i es suggerirà la formació on line que caldrà que els responsables facin.  

3a fase: s’acompanyarà en la implementació del pla de digitalització i en el seguiment de la consecució d’objectius. El Servei per la realització dels Plans de Digitalització es pot sol·licitar ja a través de l’Oficina d’Atenció a les Empreses i del web https://empreses.barcelonactiva.cat/ca_ES/web/es/comerc

Estudi sobre competències digitals emergents en comerç i la restauració

 La Fundació BCN Formació Professional, en col·laboració amb els gremis, les associacions i les empreses del sector del comerç i restauració, durà a terme un treball de camp per detectar i identificar les dades significatives que aportin informació sobre la situació actual, les necessitats de competències i perfils professionals en relació a la transformació digital del comerç i la restauració a Barcelona. Es preveu que estigui finalitzada a la tardor. 

Marketplace únic per al conjunt del comerç de la ciutat 

La Direcció de Comerç i l’Àrea d’Innovació i Transició Digital impulsen la creació d’un marketplace que inclogui totes les plataformes existents i els establiments del conjunt de la ciutat, amb productes fets a Barcelona o promoguts per petits comerços propis de la ciutat. L’objectiu d’aquest projecte és el d´aglutinar el que s´ha fet fins ara i apostar per una única plataforma com espai agregador de la venda online per tal d’assegurar la informació i establir estratègies de difusió efectives entre comerciants i restauradors. En la mateixa línia, es durà a terme una iniciativa semblant amb els 42 mercats municipals. 

Afegeix un comentari

Segueix-nos

Aquestes són les xarxes socials de Ràdio Comerç