RÀDIO COMERÇ

Barcelona: la heterogeneïtat de la desescalada en el teixit comercial

La Fase 2 de la desescalada implica la re-obertura del comerç de proximitat amb estrictes mesures de seguretat. Tot i així, molts locals encara no han pogut pujar la persiana, ja sigui perquè encara s’estan adaptant a la nova normalitat, perquè no els surt a compte obrir amb les limitacions que la situació els imposa (com molts bars i restaurants sense terrasses) , perquè prefereixen esperar a entendre millor què està passant abans d’aixecar els ERTES o bé, perquè, malauradament, aquesta pandèmia els ha afectat tan fort que no els serà possible tornar a obrir. 

La reactivació no és homogènia: Barcelona presenta un teixit comercial molt plural i diversificat i la localització de l’establiment, així com el públic al que s’adreça, també condicionen molt aquesta re-obertura: no és el mateix un comerç que té com a públic objectiu els veïns i veïnes d’una zona en concret, que tornen a comprar, que un comerç situat en una zona industrial, turística o d’oficines que encara no han pogut recuperar la seva clientela. 

El centre de la ciutat, per exemple, on el turisme hi té un gran pes hi ha molts més establiments tancats que en altres zones més residencials. Segons Barcelona Oberta, un 35% dels comerços d’aquesta zona no podrà tornar a obrir. En canvi, la Fundació Barcelona Comerç que representa eixos comercials situats en zones que no viuen exclusivament del turisme, declara que tancarà entre un 10% i un 15% dels comerços associats, i que aquest tancament dependrà molt de les zones: en aquelles on l’impacte econòmic sobre les famílies és més fort, el comerç de proximitat patirà més que en zones on hi ha un poder adquisitiu més alt. 

 

Foto: Ara.cat

Afegeix un comentari

Segueix-nos

Aquestes són les xarxes socials de Ràdio Comerç