RÀDIO COMERÇ

Dades positives: El sector es reinventa i s’aboca a la digitalització

Les dades facilitades pel Departament d’Empresa i Ocupació d’aquesta setmana, indiquen que hi haurà canvis substancials en les relacions comercials un cop finalitzi aquesta pandèmia. Segons l’informe, s’espera un increment de vendes ja que “el comerç de proximitat es veurà reforçat els propers mesos pel desig dels consumidors d’evitar multituds i alhora contribuir al desenvolupament econòmic local”. 

Al marge d’això, el 76% de les pimes comercials es proposen reobrir després del confinament ampliant els seus canals de distribució, i tot i que preocupa relativament que tingui lloc una estratègia generalitzada de descomptes, entre les accions previstes per les empreses, les més comunes són les relacionades amb el màrqueting online (36%) i amb noves promocions (31%).

Precisament les dades sobre les vendes online i l’ecommerce fan que es plantegi una reorientació general del món del comerç. De cada 100 consumidors d’aquest mes d’abril, 4 mai havien comprat res on-line, i ho han començat a fer en aquest estat d’alarma. Les vendes online durant les dues primeres setmanes de confinament van ser el 55% superiors al mateix període de l’any anterior. Les vendes online de la distribució comercial es van incrementar 24,3% en el període comprès en les 6 setmanes del 10/02 al 29/03

Durant el mes d’abril, el canal online es consolida com una bona alternativa de vendes per a sectors com les pastisseries, llibreries o floristeries. Els productes amb majors increments online fins ara han estat: esports (191%), mobiliari (135%), jardineria (130%) i material escolar (47%). Tot i això, els analistes preveuen una major flexibilització d’horaris d’entrega i gratuïtat de les devolucions, que pressionaran la cadena de distribució i dificultaran la mobilitat.

Cada cop més, entitats del sector del comerç i administracions realitzen propostes per a digitalització del comerç de proximitat i cursos i webinar gratuïts. Les eines desenvolupades per eixos comercials i associacions per a la difusió a través la xarxa dels establiments durant aquest confinament han vingut per quedar-se.

 

Redacció Ràdio Comerç

Afegeix un comentari

Segueix-nos

Aquestes són les xarxes socials de Ràdio Comerç